Trenerės patarimai, kaip tinkamai išnaudoti namų erdvę sportui ir sustiprinti kūną

Nors užsidarius sporto klubams daugeliui žmonių teko pakoreguoti savo fizinio aktyvumo įpročius, asmeninė trenerė Rūta Beišytė-Aminova tikina, kad sporto sale gali virsti ir svetainė. Viskas ko reikia – tinkama motyvacija ir žinios apie tai, kokius pratimus reikėtų atlikti. Naujieji metai dažnai tampa tuo atspirties tašku, kuomet daugelis duoda sau pažadą tapti fiziškai aktyvesniais, todėl trenerė dalinasi patarimais ir pratimais, kurie padės pagerinti fizinę formą būnant namuose.

 

Kaip namų erdvę išnaudoti sportui?

 

Trenerė R. Beišytė-Aminova teigia, kad ryžtingiausi sportininkai, užsidarius sporto klubams, treniruočių tikrai nepamiršo, tiesiog jas perkėlė į savo namų erdvę. Nors namuose dažniausiai trūksta sporto klubui įprastų treniruoklių ir svorių, tačiau trenerė pataria, kaip namuose esančius daiktus paversti sportui tinkamais įrankiais.

 

„Namuose patarčiau naudotis papildomu inventoriumi – pavyzdžiui atlikti pritūpimus ar įtūpstus užsidėjus daiktų prikrautą kuprinę. Neturint svarelių, vietoje jų galima naudoti vandens buteliukus, o jei norite daugiau svorio, juos pripildykite druska ar smėliu. Vietoje pakylos puikiai tiks laiptai, kėdė ar net sofa. Naudojantis pakyla galima atlikti atsispaudimus tricepsui, arba daryti įtūpstus vieną koją laikant ant jos. Laiptai puikiai pasitarnaus ir apšilimui ar kardio treniruotėms“, – tikina R. Beišytė-Aminova.

 

Trenerės įsitikinimu, sportui namuose gali praversti ir išmanieji įrenginiai. Išmaniosios apyrankės, tokios, kaip „Galaxy Fit2“, automatiškai seka bėgimą, ėjimą, irklavimą, elipsines ir dinamines treniruotes. Nors šis įrenginys nereikalauja daug papildomo dėmesio, nes jo talpi baterija vienu įkrovimu užtikrina veikimą net iki 21 d., tačiau jis tikrai gali paskatinti papildomai pajudėti.

 

„Išmanieji įrenginiai gali padėti atrasti motyvacijos net ir tuomet, kai labai tingisi. Dienos pabaigoje pažvelgus į savo išmaniąją apyrankę ir pamačius liūdnus duomenis, kiek nedaug sudeginta kalorijų, ar kiek mažai žingsnių nueita, tikrai norisi pajudėti. Iš savo asmeninės patirties sakau, kad ne kartą esu pavakaryje ėjusi plauti grindų, kad nesusigadinčiau savaitės rodiklių ir nueitų žingsnių kiekis būtų didesnis“, – juokauja trenerė.

 

Geriausia motyvacija sportui, trenerės nuomone, turėtų būti gerėjanti savijauta. Sportuojantys žmonės geriau miega, jaučia mažesnį stresą. Savo miego bei streso rodiklius taip pat galima stebėti išmaniojoje apyrankėje „Galaxy Fit2“, todėl kasdien gerėjantys rezultatai, gilesnis miegas ir puiki nuotaika skatins išlikti fiziškai aktyviems.

 

Paįvairinkite treniruotes namuose

 

Trenerės teigimu, pirmiausia sportą namuose prisijaukinti gali padėti ir visiškai įprasti pratimai. Jie nereikalauja išankstinio fizinio pasiruošimo, tačiau padeda palaikyti bendrą raumenų tonusą. Pradėjus vos nuo keleto pratimų pakartojimų, vėliau galima gerinti asmeninius rekordus.

 

„Vienas iš universaliausių pratimų – lenta, kuri apkrauna visą kūną, ypač pilvo presą. Kojoms ir sėdmenims stiprinti rekomenduočiau atlikti įtūpstus. Jei esate pažengę – nedvejokite jų atlikti ir su papildomu svoriu. Viršutinei kūno daliai labai padėtų atsispaudimai. Pradžioje galima atlikti vos kelis, o sustiprėjus pamažu didinti jų kiekį“, – sako trenerė.

 

Jei ilgainiui įprasti pratimai ima pabosti, R. Beišytė-Aminova skatina paįvairinti treniruotes ir į savo sporto rutiną įvesti šokius. Įrašus trenerė pataria stebėti išmaniuosiuose įrenginiuose. Akylai sekti dinamiškas treniruotes patogiau didesniame ekrane, todėl tam puikiai gali tikti planšetinis kompiuteris, pavyzdžiui, „Samsung Galaxy Tab A7“, kuris turi 10,4 colių ekraną ir keturis garsiakalbius, pasižyminčius erdviniu garsu. Garsas užpildys visą kambarį, todėl trenerio nurodymus puikiai girdėsite net jei gulėsite ar būsite nusisukę.

 

„Galite išbandyti zumbos ar kitas šokių treniruotes pradedantiesiems, kurių tempas bus lėtesnis, o pratimai įveikiami. Planšetinis kompiuteris labai padeda ieškant naujų treniruočių „YouTube“ svetainėje. Radus tinkamą, patogu ją stebėti tiesiog to paties įrenginio ekrane. Jis pravers ir siekiant domėtis sveika gyvensena – vietoje keleto knygų su savimi visuomet galima turėti planšetę“, – pataria trenerė.

Sorry, no posts matched your criteria.