Ar kolagenas skirtas tik odai?

Vienas iš populiariausių grožio industrijos gaminių – skystas kolagenas. Apie jo naudą šiai kūno daliai galime perskaityti vos ne visuose veido kremų aprašymuose, o reklamose pamatyti vis žymias moteris, kurios rodo savo „atjaunėjusią“ odą be raukšlelių. Tačiau, ar kolagenas išties yra toks naudingas ir, ar tik veido odai atneša naudą?

 

Kas yra kolagenas ir kokia jo struktūra?

 

Apie kolageną kalbama daug, bet kas jis tiksliai yra nepaaiškinta. Kolagenas – natūraliai sintetinamas baltymas, kuris aptinkamas žmogaus organizme. Šis baltymas sudaro net 70% odos masės bei yra vienas iš svarbiausių odos elementų. Dėka kolageno, žmogaus oda yra stangri ir elastinga, o dėl turimų unikalių cheminių ir fizinių savybių, šis baltymas užtikrina judesio perkėlimą iš sausgyslių. 

 

Deja, tačiau sulaukus 25 metų, žmogaus organizme pradeda mažėti kolageno. Atsiranda tam tikri pokyčiai: oda praranda stangrumą, lygumą ir elastingumą. Taip pat atsiranda veido raukšlelių, dėl drėgmės odoje stokos. 

 

Kokie papildomi veiksniai skatina kolageno sumažėjimą organizme?

 

Kolagenas yra gyvybiškai svarbus ne tik mūsų odai, bet ir kaulų, kremzlių, sausgyslių, raiščių, raumenų, audinių ir organų veiklai. Rūkymas, nuolatinis alkoholio vartojimas, netinkami mitybos įpročiai, stresas, nerimas mažina kolageno kiekį mūsų organizme. Tam, kad užtikrintumėte reikiamą šio baltymo kiekį, reikia naudoti specialius preparatus, kurie yra pripildyti kolageno. Vartojant kolageno maisto papildus oda vėl tampa stangresnė ir elastingesnė, sumažėja kremzlių trintis, plaukai ir nagai pradeda sparčiau augti bei stiprėti. Žinoma, reikia nepamiršti: tam, kad paskatintumėte greitesnį kolageno įsisavinimą organizme, reikia subalansuoti mitybą, į savo gyvenimišką rutiną įvesti aktyvios veiklos. Tik reikiamas angliavandenių, baltymų, riebalų, vitaminų kiekis, užtikrina sveiką ir stiprų kūną. 

 

Kokiuose maisto produktuose gausu kolageno ir kam jis svarbus?

 

Tam, kad galėtumėte savo organizmą pripildyti kolageno, reikėtų žinoti maisto produktus, kuriuos turite įtraukti į valgomųjų sąrašą. Kolageno yra gausu maisto produktuose, kuriuose yra vitamino C t.y. braškėse, vyšniose, serbentuose, svarainiuose, citrinose, spanguolėse, žemuogėse, raugintuose kopūstuose, briuselio kopūstuose ir žalialapėse daržovėse. Taip pat labai svarbu suvartoti kuo daugiau liesų riebalų: lęšiai, pupelės, linų sėmenys, avokadai, čija bei quinoa kruopos. Reikia vartoti kuo daugiau augalinės kilmės produktų ir gerti žolelių arbatas. Valgydami tokio tipo produktus, savo organizmą pripildysite ne tik kolageno baltymo, bet ir jausitės nuolat energingi bei pozityvūs. 

 

Kolageno nauda:

 

  • stiprina plaukus
  • stiprina nagus
  • stangrina veido odą (ji tampa elastinga, lygi bei jaunatviška)
  • padeda atsikratyti veido dėmių
  • padeda atstatyti kremzlių veiklą
  • stiprina kaulus
  • padeda išlaikyti akių raumenų elastingumą, todėl gerina regėjimą
  • padeda pašalinti apnašas nuo arterijų sienelių, todėl gerėja širdies veikla
  • padeda atstatyti raumenų tonusą
  • padeda vykdyti efektyvesnę smegenų veiklą