TESTAS: Viskas slysta kaip per sviestą?

Kiekvieno mūsų gyvenimui kokybei įtakos turi daugybė dalykų: darbo grafikas, subalansuota (ar ne) mityba, emocijos. Atlik šį testą ir sužinok, ar vertėtų pakoreguoti savo gyvenseną.

Perskaityk šiuos teiginius, išsirinkdama sau labiausiai tinkantį variantą. Kiekvienas variantas turi savo taškų kiekį. Jie žymimi taip (0), (1), (5) arba (10). Atlikusi testą suskaičiuok balus ir skaityk sau tinkamą atsakym1 pagal surinktų taškų skaičių. 1, 2, 3… pradedam!

 

  1. Užmiegi iš karto, vos tik  padėjusi galvą ant pagalvės. (5)
  2. Išgirdusi skambant žadintuvą, keletą kartų spaudi snausti taip bandydama dar šiek tiek pamiegoti. (0)
  3. Tau svarbiausia – išsimiegoti. Jeigu nori miego, tau daugiau niekas nesvarbu. (1)
  4. Miegi lygiai tiek valandų, kiek, kaip išsiaiškinai, reikia tavo organizmui. (10)

  1. Tau patinka tavo darbas (5)
  2. Tave džiugina kiekviena veikla, kurios imiesi: ir darbas, ir vaiko (net nebūtinai savo) auklėjimas (10)
  3. Manai, kad tavo draugių asmeninis gyvenimas susiklostė geriau. (0)
  4. Manai, kad tavo draugai puikūs. (5)

  1. Dažnai ginčijiesi arba būni nusiminusi. (0)
  2. Tave lengva sunervinti, bet greitai nusiramini. (1)
  3. Kasdien randi, kuo pasidžiaugti. (10)
  4. Manai, kad gyvenime viskas turi būti harmoninga: reikia ir džiaugsmo, ir skausmo. (5)

  1. Sportuoji bent kartą per savaitę. (10)
  2. Tyčia nesportuoji. Manai, kad tau užtenka fizinės veiklos namuose ir darbe. (0)
  3. Liftu nesinaudoji, lipi tik laiptais. (5)
  4. Reguliariai užsiimi fizine veikla: vaikštai pėsčiomis, darbe darai lengvus pratimus-pramankštą, namie atlieki rytinę mankštą. (5)

  1. Mėsos produktus valgai ne dažniau nei 6 kartus per mėnesį. (5)
  2. Stengiesi valgyti kuo daugiau vitaminų ir ląstelienos turinčius produktus. (10)
  3. Tau nesvarbu, ar maistas naudingas, – svarbiausia, kad būtų skanus. (0)
  4. Stengiesi nevalgyti riebių, saldžių ir sūrių patiekalų. (5)

  1. Metei rūkyti. (5)
  2. Surūkai ne daugiau kaip vieną pakelį per savaitę. (0)
  3. Nerūkei ir neketini rūkyti. (10)
  4. Jau mėginai mesti rūkyti ir ne kartą. (0)

  1. Jei persišaldai, suskausta galvą ar užklumpa kitas lengvas negalavimas, stengiesi išsiversti be cheminių vaistų. Propaguoji liaudies mediciną. (5)
  2. Reguliariai atlieki sveikatos apžiūrą: bent kartą du per metus. (10)
  3. Vos ką nors suskausta, iš karto leki pas gydytoją. Atsarga gėdos nedaro. (1)
  4. Žinai savo sveikatos problemas, todėl rūpiniesi sveika mityba, blogiausiu atveju geri vaistų. (5)

  1. Kasdien skiri laiko poilsiui. (5)
  2. Seniai atostogavai, bet kasdien apie tai galvoji. (1)
  3. Tau nereikia atostogų – spėji pailsėti darbo metu. (0)
  4. Atostogauji reguliariai, nepalieki neišnaudotų dienų. (10)

  1. Patinka leisti atostogas sodyboje: prižiūrėti sodą, daržą, vaikščioti miške. (5)
  2. Mėgstamiausias poilsis – gulėti paplūdimyje ir maudytis jūroje. (5)
  3. Per atostogas spėji visur ir viską: apsipirkti, vykti į ekskursijas, pagulėti paplūdimyje. (1)
  4. Didžiąją atostogų dalį iššvaistai spręsdama namų ir šeimos problemas. (0)

  1. Dažnai keiti darbą. (0)
  2. Turi vaikystės draugų kompaniją. (10)
  3. Tau patinka perstatyti baldus. (5)
  4. Visada perki to paties gamintojo telefonus. (5)

  1. Mėgsti išmėginti naujas veiklos sritis. (5)
  2. Planuoji gyvenimą. Net jeigu ne visada pavyksta, vis planuoji, kaip pasiekti savo tikslą. (10)
  3. Kliūtys tave dar labiau motyvuoja. (1)
  4. Tau patinka siekti karjeros. (1)

  1. Tau priimtina biuro darbotvarkė. (5)
  2. Patinka lankstus grafikas, bet esi priversta paklusti kontoros nuostatoms. (0)
  3. Negali ateiti į darbą laiku: arba vėluoji, arba būni per anksti. (1)
  4. Renkiesi dirbti atskirai arba būti biure lygiai tiek, kiek reikia darbui atlikti. Kada pradėti – tavo reikalas. (10)

  1. Alkoholio išgeri ne dažniau kaip penkis kartus per mėnesį. (5)
  2. Nevartoji svaigalų, vengi net ir nestiprių gėrimų. (10)
  3. Ir kodėl gi neišlenkti taurelės po sunkios darbo dienos? (1)
  4. Kompanijoje sunku atsispirti ir neišgerti ko nors stipresnio. (0)

  1. Visada prisimeni ir apie kontraceptikų naudą, ir apie trūkumus. (5)
  2. Turi nuolatinį seksualinį partnerį. (10)
  3. Seksas be meilės nesuteikia malonumo. (1)
  4. Esi patenkinta seksualiniu gyvenimu (net jei užklumpa susilaikymo periodas). (5)

  1. Niekada nesiskolini pinigų. (5)
  2. Nemėgsti imti paskolų, bet kartais tenka. (1)
  3. Tau visada pakanka pinigų iki algos, netgi šiek tiek atsidedi. (10)
  4. Iš savo atlyginimo ne viską gali sau leisti, ko norėtum. (1)

  1. Tavo įmonėje visada tvyro draugiška atmosfera. (10)
  2. Darbo klausimus su kolegomis sprendžiate kūrybingai ir su humoru. (5)
  3. Tavo kolektyvo nariai vienas kitu nepasitiki. (0)
  4. Jūsų įmonėje – santūri darbinė atmosfera, kolegos bendrauja palyginti draugiškai. (5)


 

SURINKTI TAŠKAI:

 

5 – 45

 

Tavo  gyvenimo būdą sunku pavadinti sveiku. Ne tik su pasibjaurėjimu žiūri į tuos, kurie kasdien skaičiuoja kalorijas, bet ir atvirai spjauni į savo organizmą. Liūdniausia, kad tai turi įtakos ir dvasinei būsenai, ir darbo ar mokslo rezultatams, ir santykiams su aplinkiniais. Gal vaikystėje tave nuolat tempė pas gydytojus ar permaitino vitaminais? O gal tavo nemėgstama pažįstama kruopščiai rūpinasi savo mityba? Priežasčių būna įvairių. Bet juk sveikata lemia, kiek metų tau dar liko svajonėms ir norams įgyvendinti. Pradėk nuo mažų dalykų. Pavyzdžiui, jeigu nereikalingi kilogramai niekaip nekrinta, pamiršk griežtas dietas: verčiau atsisakyk pyragaičių ir bent kartą per savaitę atlik rytinę mankštą. Pamačiusi rezultatus ir įgijusi daugiau energijos, panūsi leistis į kitus eksperimentus. Ir pajusi tikrąją sveiko gyvenimo būdo jėgą.

 

46 – 69

 

Nuolat teisiniesi, kad tavo prosenelė rūkė kaip garvežys, bet sulaukė 90-ies. Tave siutina, kad visas pasaulis pamišo dėl sveikos gyvensenos. Turi teisę taip elgtis, nes, nepaisant ironijos, rūpiniesi savimi, stengiesi kontroliuoti blogus įpročius. Moki džiaugtis gyvenimu – o tai jau nemažai. Vadinasi, reikia truputį daugiau pasitikėti – ne, ne kalorijų lentelių ekspertais, o savo nuojauta. Juk jauti, kad stinga fizinio krūvio, o pavažinėjus dviračiu ne tik raumenis skauda, bet ir energija užplūsta. Lieka tik susikaupti ir baigti tai, kas išties trukdo tau gyventi. Vaduotis iš streso galima ne tik riebiu ar saldžiu maistu, bet ir užsukus į sporto salę, kur, beje, yra tikimybė sutikti ir simpatišką vyruką. Net jei neužmegztum romano, susižavėję žvilgsniai suteiks daugiau pasitikėjimo savimi. Susidaryk sąžiningą veiksmų planą. Jei elgsiesi atsakingai, pakaks sveikatos ilgai mėgautis malonumais.

 

70 – 99

 

Moki savimi pasirūpinti, bet dar yra kur pasistengti. Ir tau tai – jokia naujiena. Sveikata mėgsti rūpintis nedideliais etapais. Ir dabar atėjo laikas pradėti naują savęs pažinimo tarpsnį. Galbūt derėtų nuodugniau paanalizuoti, kokias ligas galėjai paveldėti, ir, pasitelkus sveiką mitybą, imtis jų profilaktikos. O gal turėtum išmokti leisti sau liūdėti ar daryti klaidas – juk negalima visada būti idealiai. Svarbiausia – nepasiduok madai ir venk programų, kurios tau visiškai ne prie širdies. Jeigu plaukioji, nors kiti važinėja dviračiu, tai ir plaukiok. Beje, pastovumas – vienas tų veiksnių, kurie teigiamai veikia organizmą. Apskritai tavo gyvenimo būdas teikia vilčių. Pamėgink savo brangia patirtimi pasidalyti su artimaisiais ir draugais. Pavyzdžiui, kai draugė savo darbo rūpesčius ir vėl norės užkąsti pyragėliu, pabandyk ne tik ją sustabdyti, bet ir padėti jai pakeisti situaciją. Būdama su žmonėmis, kurie perima tavo sveikus įpročius, jausiesi laisvesnė, laimingesnė.

 

100 – 150

 

Regis, jaus persistengei: esi pamišusi dėl sveiko gyvenimo būdo. O tokie žmonės, jokia paslaptis, ne tik vargina aplinkinius, bet ir patys greitai perdega. Kraštutinumai ir maksimalizmas labiau tinka paaugliams, paskui ateina laikas gyventi kompromisų pasaulyje. Žaliavalgystė naudinga organizmui – kaip ir nuostata nevartoti alkoholio. Bet kai stengdamasi uoliai laikytis taisyklių virsti nervinga, nekantria aplinkiniams, visos pastangos tampa beprasmės. Nesvarbu, kuo užsiimtum, jeigu jautiesi harmoninga ir laiminga, vadinasi, toks gyvenimo būdas tau tinka. Tik nepamiršk, kad aplinkiniai turi teisę eiti savo keliu.

Rašyti komentarą

Tau taip pat gali patikti
Sorry, no posts matched your criteria.